Hoe gaat het in zijn werk?
Wij zijn er voor alle jongeren tussen 12 en 25 jaar.
- Jij zet de stap om je verhaal met ons te delen. Dit kan via een persoonlijk gesprek, via mail of chat.
- Een hulpverlener luistert naar jouw vragen en zorgen en zet samen met jou alles op een rij. Er worden mogelijke antwoorden en oplossingen verkend. Jij maakt de keuzes.
- Je krijgt informatie en advies, hulp bij je administratie of met praktische problemen.
- Vragen kunnen soms snel een antwoord krijgen. Soms is er meer tijd en ondersteuning nodig. In het CAW hebben we verschillende mogelijkheden om je te begeleiden.
- Indien wij de gepaste hulp niet kunnen bieden, wijzen we je de weg naar andere diensten en organisaties in je buurt. Vind je het moeilijk om die stap alleen te zetten, dan helpen we je hierbij.
- Onze hulpverlening is gratis. Enkel voor een verblijf in een opvangcentrum wordt een kostprijs aangerekend.
- Onze hulpverleners zijn gebonden door het beroepsgeheim. Wat je vertelt in het JAC blijft onder ons. Je mag erop rekenen dat we discreet en zorgvuldig omgaan met je vragen. Meer info over ons beroepsgeheim vind je op www.caw.be/omgaan-met-clientinfo.
We maken het voor jou zo veilig mogelijk om over jouw situatie te praten. Je hoeft niet te vertellen wie je bent. Als je dit wenst, kan je dus anoniem blijven. Dat maakt de eerste stap soms makkelijker.
Meer info en contact
JAC Sint-Niklaas
Gasmeterstraat 81b
9100 Sint-Niklaas
tel 03 776 72 22
jac.sintniklaas [at] cawoostvlaanderen.be
www.jacoostvlaanderen.be
Bereikbaarheid
1. Je kan bellen met al je hulpvragen op maandag, woensdag en vrijdag telkens tussen 9u en 12u.
2. Je kan mailen naar onze hulpverleners. Zij antwoorden binnen de 2 werkdagen.
3. Je kan chatten met een hulpverlener van maandag tot en met vrijdag van 13u tot 19u.
4. Je kan langskomen op afspraak.